Hot

Tot Bake Design : bunga buttercream


rindunya pada bunga buttercream.. rindu nak membuatnya...

sebabnya sejak akhir - akhir nie asyik dok menguli fondant jea.. terasa lama tak membentuk bunga dari buttercream, memang ada order kek dari buttercream tapi tak delah beria dengan bunga - bungaannya.. 

kebetulan harijadi kakak semakin hampir, jadi ambil kesempatan ini nak gubahkan kek bunga buttercream sebagai hadiah harijadi beliau..

dipendekkan cerita, gigih jugak nak cuba buat bunga pakai nozzle nie, sebabnya ini bukan nozzle kebiasaan untuk membuat bunga ros.. 

Alhamdulillah, berkat percubaan berkali kali.. akhirnya siap jugak kek bunga - bungaan nie.. dan yang lebih 'best' nyer kek ini siap pada pukul 2.30 pagi! 


ntah camne time tu pulak mencurah-curah idea.. dan suami tersayang sudi menemani isteri penakut ditengah malam yang sibuk bersilat di dapur... tengkiu papa tot!


sebab kakak sangat suka pada warna purple, gabungan warna yang terhasil,  jadi seperti English Garden Themed Cake.. kan..

menyiapkan kek nie memang sangat seronok, sebabnya.. lame sangat dah tak mendeko lagu nie, mendeko dengan penuh perasaan sampai tak sedar masa berlalu.. 

apepun selamat Harijadi Kakak ku.. semoga dimurahkan rezeki dan beroleh kesihatan yang baik.. Insya Allah.. 

[ Klik Disini ]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Halaman