Hot

Inspirasi DIY : Jom buat door gift untuk pelbagai majlis dari cawan kertas!



Ramai yang memberi respon positif pada entry kami sebelum ini iaitu, 


Maka kami ingin terus menerus memberi inspirasi yang save bajet untuk majlis anda dengan membawakan idea door gifts dari cawan kertas pula.

Selain paper bag, cawan kertas juga amat mudah didapati dan kalau anda beli borong sememangnya murah. Jadi dari kita menghabiskan wang untuk menempah kotak, apakata cuma tempah labelnya sahaja dan anda akan dapat sekali lagi door gift yang pastinya akan menambat hati para tetamu. 

Jika anda berminat dengan idea ini, hanya klik pada nama website mereka dan anda boleh melihat keseluruhan tutorial ataupun pelbagai gambar tambahan dari penulis asal.

Kami amat gembira untuk membantu anda, jika ada lagi idea yang anda ingin kami ketengahkan, tinggalkan komen dibahagian bawah yea. 


{ gedane.over-blog.com } Cantik sungguh idea ini, dan anda boleh juga tambahkan pelbagai jenis hiasan diatasnya, ada yang dah macam cupcake!





{ fraeulein-klein.blogspot.de } comelnya bila ditambah tali berbelang dan juga pom pom yang dibuat dari benang panas.



{ estefimachado.com.br } yang ini memang kreatif, jika anda punyai masa dan ingin khususkan pada tetamu khas, tak salah mencuba. memang cantik.



{ sheknows.com } sesuai dengan tema majlis seperti Harry Potter.



{ eatdrinkchic.com } Anda hanya perlu sediakan label bewarna sahaja! kalau mahu print sendiri pun boleh diatas kertas A4 yang berwarna putih, dan tampalkan pada cawan.




{ disney.com } Gempak kan? Kalau anda buat sebegini, boleh terus dihiaskan pada meja dessert table, mesti tetamu cilik anda tak senang duduk.



{ partycity.com } Tema monster memang sesuai buat begini.



{ creative-party-themes.com } Cute betul door gifts monyet nie kan, siap ada tangkainya sekali.



{ creativeconnectionsforkids.com } kertas tisu pelbagai warna dilekatkan pada paper cup, isinya boleh ditukar mengikut bajet anda. Tapi pokok pun cook kan?



{ sisterssuitcaseblog.com } klip jemuran yang ditampalkan washi tape dan dilekatkan butang, dan menjadi penyeri kepada door gift ini.



{ catchmyparty.com } Anda boleh DIY tangkainya itu dari kertas yang agak keras sedikit. Staple kan terus pada paper cup, maka dah siap!



{ marthastewart.com } Lagi satu idea kapal roket, bendera tu seperti biasa bolehlah ditukarkan kepada bendera negara kita.



{ twigandthistle.com } Kalau anda kebetulan terjumpa paper cup bercorak yang sedondon dengan majlis, boleh sahaja di isikan barangan didalamnya dan hiaskan dengan reben yang warnanya sedondon juga. Elegan kan.



{ stampingwithkristi.com } Anda hanya perlu print, dan juga tambahkan sedikit hiasan jika mahu pada paper cups ini. 



{ greenchildmagazine.com } Tebuk lubang dan tambahkan bebola pada bahagian atas untuk menghalang gifts dari terkeluar.



{ dawnypoo.blogspot.com } Ok, yang ini memang sangat kreatif. Mungkin kalau anda mahukan kelainan, boleh juga cuba yang ini.



{ youaremyfave.com } Konsep minimalist semestinya memang cantik. juga ada tambahan hadiah dilekatkan pada paper cup ini. Anda boleh buat mengikut bajet dan konsep sendiri.



{ blog.partydelights.co.uk } Warna - warna pastel dan pink ini amatlah sesuai untuk harijadi sigadis manis. Ibu - ibu dah boleh buat sedikit demi sedikit mengikut masa lapang anda.



{ shindigsforshorties.com } Uniknya tali itu dilekatkan tidak menggunakan stapler, namun anda masih boleh buat ikut bajet. Kalau stapler masih lagi dikirakan murah.


{ intheplayroom.co.uk } Anda anda peminat ninja turtle? maka anda dah boleh mula dari sekarang untuk buat ini bagi majlisnya.


Jangan lupa untuk tinggalkan komen jika ada lagi idea yang anda ingin kami ketengahkan. 

Selamat mencuba!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Halaman